thoughts, shares, links, and the like…

I dag efterlod jeg Austin – maaske – for altid. (Ej, hvor er det soergeligt at skrive det, men jeg ved jo, det er sandt.)

Gode tider har vaeret, men gode tider er at komme.

Destinationen er Denver, Colorado. En storstad der ligger for foden af det Rockie Mountains. Dagen imorgen skal spenderes med aegte powershopping, der skal koebes ski, bindinger, stoevler og andet skigejl, for tiden er inde: Powder Snow fra the Rockies skal ploejes.

Jeg spenderer dagen imorgen med at koebe ind og om aftenen kommer Matthias fra Austin, og vi fortsaetter i lejet bil op mod omraaderne Breckenridge og Vail.

Matthias er sydproejser (ups, not south pressuen! He says Bavarian, and that proejser is bad mouthing!), der efterhaanden har vaeret 5 aar i Austin, hvor han skriver ph.d. i superstrengsteori (!). Hele hans barndom har han haft under en time til Alperne, hvilket han har benyttet sig. Han er sgu stadig mere bidt af ski end jeg er. Jeg tror ikke der findes et maetningspunkt for puddersne i offpisten.

Saa kommer julen, som bliver uden familien omkring – jeg maa hooke op med nogle muslimer, joeder eller andre knap saa kristne.

Den 29. december flyver jeg til Las Vegas og vinder forhaabentlig en million dollars der, saa der er raad til resten af roadtrippet. Jakob Hansen kommer forbi, vi lejer en bil og smutter ud i oerkenen. Foerst overnatter vi Death Valley, det mest forladte sted i USA. Vi overnatte paa Opera Hotel, som reklamere med at morgenmaden skal hentes 7 miles nord for hotellet. (Der skal vaere fokus paa benzintanken, naar vi er der).

Den 31. decemeber er vi tilbage i Las Vegas, og maa saa se hvad der sker der den aften.

Derefter hedder det Monument Valley, Grand Canyon, ad Route 66 til Los Angeles, blive der et par dage, koere ad Route 1 mod San Francisco, stoppe ved Solvang, og i San Francisco er Napa Valley (Vinland), Hvaler (i Stillehavet), Yosemite (national park) og Bodie (ghost town) paa oenskesedlen.

Efterhaanden hedder det 11. januar, og saa staar mulighederne aabne igen. Mor snakker om familiekomsammen paa Cuba, mormonerne i Salt Lake City kalder, de siger ‘best crisp champagne powder in the world’.

En ting er sikkert, jeg holder sabbatsemester fra uni i foraaret, saa maa det speciale lige vente til efteraaret. Saadan er det bare Helge Sander, jeg skal altsaa lige ha fundet mig selv. Haha!

Privilegeret rich kid?, det tror jeg nok, jeg er.

Leave a Reply

Tag Cloud

